Leuk weekend - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Vooght - WaarBenJij.nu Leuk weekend - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Vooght - WaarBenJij.nu

Leuk weekend

Blijf op de hoogte en volg Nina

29 April 2018 | Kenia, Kisumu

Vrijdag: Vandaag zijn we een dagje naar Kakamega geweest. Daar is een regenwoud. We hebben daar een wandeling gedaan richting de rivier. In totaal duurde de wandeling ong 4 uurtjes denk ik. Nowe ging ook met ons mee, nou die heeft z'n ogen uitgekeken. Super leuk om te zien. De luchtvochtigheid was 80% ofz. dus had best wel wat hoofdpijn tijdens het wandelen. We mochten niet te dicht bij de rivier komen, want het water staat erg hoog (regenseizoen is het hier). Het was een mooie wandeling! Nadat we de wandeling hadden gedaan hebben we bij de receptie nog wat gedronken. Er was een hele mooie grote tuin waar we konden zitten. Toen we daar zaten kwamen er een aantal mannen en vrouwen naar buiten. Nou die gingen een soort warming-up doen. Super grappig om te zien hoe ze dat deden en ze hadden zelf ook erg veel lol was te merken aan hun gelach! Rond 4 uur terug richting Rangala gegaan. Maar eerst nog even langst Ugunja (dorpje naast Rangala) daar hebben we wat boodschappen gedaan en zijn we opzoek geweest naar posters van God of Jezus voor Nowe (ze zijn erg gelovig in Rangala). Helaas geen posters gevonden. Toen we terug bij BabyHome waren hebben we lekker gedoucht en daarna gegeten. Ook gingen we onze was laten doen, nou dat was veel was hoor, maarja die lieve mensen hier verdienen er wat geld mee. Dan laat ik m'n was wel wassen als ik ze zo kan helpen haha. Nou, om half 11 was ze nog aan het wassen, dat vond ik wel sneu, maarja. Het was een leuk en gezellig dagje, maar heb wel veel hoofdpijn, hopelijk is dat morgen voorbij.

Zaterdag: Vandaag gingen we lekker een dagje werken op BabyHome, dat vind ik natuurlijk super leuk!! Marga ging op de admisionroom (baby's van een paar dagen tot ik denk 5 á 6 maanden), Nina ging op Babyroom (kindjes van 5 á 6 maanden tot 1.5 á 2 jaar denk ik) en ik ging op de nurseryroom (kinderen van 2 tot 4 á5 jaar denk ik). De kinderen waar ik stond zijn de kinderen, die toen ik er 2 jaar geleden was nog baby's waren. Dus het leek me leuk om bij hun te helpen, nou dat was het ook! Allemaal op het potje en daarna wassen. Nadat alle kindjes waren aangekleed ben ik gaan helpen met wassen, nou dat was veel was, maar ook leuk om weer op die manier te helpen net als 2 jaar geleden. Na het wassen hebben we wat met de kindjes gespeeld. Om 1 uur hadden we lunch, na de lunch zijn we bij Nowe zijn voetbal gaan kijken, er was een belangrijk toernooi, het was leuk daar te kijken, wilde bijna zelf mee doen. Toen we aan het kijken waren zaten er een hoop jonge kinderen tot 9 jaar ofz. naast ons, toen kwam er een oudere jongen, denk mijn leeftijd of net wat ouder. Hij was de heletijd tegen de kinderen aan het praten en die moesten veel lachen. Wij hoorde de heletijd het woord "mazungu" (blanke) uit z'n mond komen, dus wij wisten dat het over ons ging. Niet erg, maar wij kregen steeds meer het gevoel dat ze ons uit aan het lachen waren.. dus Marga zei tegen die jongen "maak je grappen over ons? Dat is niet leuk!" Hij reageerde niet, daarna zei ik "Je wil een grote jongen zijn, dus zeg maar wat je net zei tegen hun" (allemaal in het engels he haha). Toen ik dat had gezegt draaide die kerel om en al die jongeren moesten lachen. Ik denk, zo die houdt z'n mond wel even, nou dat was ook want hij was weggegaan! Yes, een keniaan voor lul gezet bij z'n vrienden hahah. Sorry maar als ze zo praten waar je bij zit en je weet dat het over jou gaat ben je dat echt een keer beu!! Rond half 4 zijn we terug naar BabyHome gegaan. Daar heb ik lekker met de oudere kindjes gespeeld. En ik ging met Anne videobellen (Anne was hier 2 jaar geleden met mij) Anne, maar ook het personeel van babyhome vonden het leuk om anne te zien en ik natuurlijk ook dus heb even een rondje over de compount gedaan natuurlijk! Bij het buitenspelen deden de kindjes zingen, super leuk!! Daarna nog bij het schooltje woordjes opgezegt. Super grappig om te zien! Daarna naar binnen gegaan en gingen de kindjes eten. Rond half 6 ben ik zelf ook naar binnen gegaan en ben ik gaan douche, daarna even buiten gezeten en zijn we gaan eten. Toen ik net klaar was met eten, belde Jozien nog gezellig. Leuk om even bij te kletsen!!! Toen ik terug kwam zat de Sister bij ons aan tafel, daar hebben we gezellig mee gekletst tot 9 uur. Leuk om zo met de Sister te kletsen en dat ze de tijd voor ons neemt!! Daarna weer naar het huisje gegaan en hebben we buiten nog even met z'n 3e gekletst. Daarna naar bed gegaan. Morgen om 6 uur de wekker, want we gaan om 7 uur naar de kerk. De Mis is in het Luo (keniaanse taal), maar wel echt een keniaanse Mis dus dat lijkt ons leuk! Dat vond ik 2 jaar geleden ook haha. Ben benieuwd. Denk dat ik morgen de rest van de dag weer lekker bij BabyHome ga werken. Oja en vandaag over 2 weken ben ik alweer gewoon thuis.... time flies!!

Zondag; Vanmorgen er om 6.15 uur uit om, om 7 uur in de kerk te zitten. Rond half 7 eerst even thee gedronken en wat gegeten, daarna naar de kerk gelopen. We zijn achterin gaan zitten anders wordt je zo bekeken.. nou de Mis begon, wat een feest hier in de katholieke kerk! Dansen, zingen één en al vrolijkheid! Geweldig!! Ook was er een soort collecte zoals we in Nederland hebben voor de kerk. Maarja hier moet je dus naar voren lopen.. en ja hoor, omdat wij achteraan zaten mochten wij als eerst. Nou het leek wel of ik wat van die mensen aan had. Er werd zo gekeken niet normaal.. maarja zijn we ook wel al een beetje gewend hier haha. Nadat de Mis na 2,5 uur was afgelopen zijn we terug naar BabyHome gegaan. Daar hebben we eventjes wat thee gedronken. Nina en Marga zijn naar het huisje gegaan, ik ook eventjes, maar toen de kinderen buiten kwamen ben ik naar buiten gegaan. Rond kwart voor 11 heb ik met heel de familie Daamen gevideobeld. Nou super grappig en leuk om ze allemaal te zien. Ik heb ook een rondje BabyHome gedaan om ze te laten zien hoe het eruit ziet. De collega's van BabyHome waren natuurlijk ook aan het werk, super grappig, want die vonden het super leuk om mijn familie zo te zien! Helemaal blij die mensen. Ze hebben het zelfs aan de Sister verteld en die kwam naar me toe hoe het was ze te zien en hoe het met ze gaat. Videobellen is voor ons dus heel normaal, maar voor hier dus niet zo! Na het videobellen ben ik bij de baby's gaan helpen met een flesje geven. Om 1 uur was het tijd voor de lunch. Sister kwam even langst om te kletsen. Nou die was nog steeds onderste boven over onze boerderij in Nederland, dus heb ik aan ons thuis maar even foto's gevraagt zodat ik kan laten zien hoe het bij ons is. Ze zal wel van der stoel afvallen haha. Rond 2 uur zijn we naar het huisje gegaan en heb ik even lekker op bed gelegen. Om 3 uur kwamen de kindjes weer naar buiten en ben ik ook naar buiten gegaan. Samen met de oudste kindjes (3 tot 5 jaar ongeveer) en een collega zijn we eventjes gaan rondlopen bij de girls high school naast babyhome. De kinderen vonden het super, trap op trap af daar haha. Ook hebben de kindjes gezongen, super leuk om te zien. Rond kwart voor 5 zijn we weer terug naar BabyHome gegaan om te eten, daar heb ik nog even gekeken en daarna naar het huisje gegaan om te douche. Om half 7 gingen we weer eten. Rond half 6 is het trouwens begonnen met regenen en het is nog niet gestopt. Lekker fris voor ons na die warmte, maar hier hebben ze het koud (het is nogsteeds 22 graden) haha. Na het avond eten niets meer gedaan. Lekker optijd naar bed vanavond na z'n lange dag!!

  • 30 April 2018 - 07:22

    Fam. Hereijgers:

    Ha die Nina, wat een avonturen beleef jij weer in kenia, super leuk om te lezen en nog hee...l veel plezier daar!!! Groetjes van ons

  • 30 April 2018 - 09:10

    Mariette:

    Wat een leuke gra ppige verhalen. En een belevenis midden in een andere cultuur. Leerzame ervaring en waar je voor altijd wat aan zult hebben. Geniet ervan. De tijd vliegt en je bent zo weer terug. Gr van ons allemaal

  • 02 Mei 2018 - 17:45

    Josien:

    Leuk om jouw verslagen te lezen Nina! Weer anders dan die van onze Nina. Wat beleven jullie daar toch veel, geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina

Hallo, Ik ben Nina de Vooght en ik ben 18 jaar oud. In mei ga ik voor drie maanden stage lopen in Kenia. Hier kun je al mijn verslagen lezen over mijn reis in Kenia.

Actief sinds 29 Feb. 2016
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 12847

Voorgaande reizen:

05 April 2018 - 11 Mei 2018

Kenia 2018

29 April 2016 - 26 Juli 2016

Kenia

Landen bezocht: