Relax weekendje - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Vooght - WaarBenJij.nu Relax weekendje - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Vooght - WaarBenJij.nu

Relax weekendje

Blijf op de hoogte en volg Nina

06 Mei 2018 | Kenia, Kisumu

Donderdag: Vandaag weer om 8 uur ontbijt. Daarna ben ik even bij de studenten op babyhome geweest en wat gekletst. Om half 10 zijn we richting het kruispunt hier paar honderd meter vandaan gelopen om een matatoe te pakken richting Ugunja. We gingen naar Consolata (coach van mij van 2 jaar geleden). In Ugunja stond er een taxi op ons te wachten om ons naar Consolata te brengen. Toen we bij Consolata waren hebben we wat gekletst en thee gedronken, we kregen thee en toen kwam er een kakkerlak, nou geef mij dan maar even iets anders... na fatsoenlijke thee zonder kakkerlak zijn we naar een school geweest vlak bij Consolata haar huis. Het was de Rambula primary and special school. Een school voor "normale kinderen" en aan de andere kant van de compount zaten kinderen met een beperking.  2 jaar geleden ben ik daar ook geweest. Nadat we een uurtje de school hadden bezocht zijn we terug gegaan naar Consolata en hebben we wat gegeten. Daarna zijn we terug naar ons huisje gegaan. Om 3 uur zijn Marga en ik naar babyhome gegaan om te helpen, Nina had hoofdpijn dus die bleef in het huisje. Toen we aankwamem bij babyhome was het personeel aan het zingen voor baptizmday (een doop) die is aanstaande maandag. Dan gaan we eventjes terug naar babyhome om dat mee te kunnen maken. Twee jaar geleden heb ik het ook meegemaakt. Super leuk! Leuk om te zien als het personeel zo danst en zingt!! Daarna ben ik naar de babyroom gegaan, er was geen personeel, die waren nieuwe uniformen aan het op meten. Rond kwart voor 5 dacht ik, ik zal de kinderen maar eens verschonen. Daarma kwam een collega en ging eten halen voor de kinderen. Die had ze gebracht en ik heb het gegeven. Rond kwart voor 6 kwam de collega terug en liep ze met me naar een collega en haar zus. Twee jaar geleden hebbem Nina en Anne vooral met haar gewerkt. Ze heeft vakantie dus dacht die ga ik niet zien. Maar wel dus!! Super leuk!! Daarna gaan douchen en hebben we weer lekker gegeten. 'S avonds samen met Nina naar celblok H gekeken. Morgen gaan we terug naar  Kisumu, gelukkig nog geen echt afscheid morgem op babyhome, aangezien we maandag nog terug komen!

Vrijdag: Vanmorgen rond 7.15 uur uit ned gegaan en mn koffer in gepakt. Om 8 uur zijn we gaan ontbijten. Daarna heb ik nog even een babytje de fles gegeven. Toen moesten we gaan. Dus even naar de Zuster toe. En ja hoor, willen jullie dit regelen voor Baptizmday, want hier krijgen we dat niet optijd af. Nou oke is goed. Maarja wij snapte elkaar niet helemaal en we moesten weg om de bus te halen. Dus we zullen maar eens proberen er wat van te maken haha. Toen we bij de straat aankwamen duurde het even voordat we een bus of matatoe hadden terug naar Kisumu. Toen stopte er een personen auto. Die ging naar Kisumu dus wij hebben mee mogen rijden. Beter kon niet en nog een lekker muziekje ook. Het was een vriendelijke man en heeft ons zelfs bij Pabaris Paradise afgezet waar wij nu het laatste weekje verblijven. Nou en we zitten hier een mooi appartement! Twee slaapkamers, ruime keuken en een ruime woonkamer, ideaal. Na even gerust te hebbem zijn we naar de supermarkt gegaan. Nina en Marga mogen maandag bij Batizmday bij BabyHome een kindje dopen dat vernoemd is naar hun zoon. Super mooi, dus we hadden kleertjes nodig die ze maandag dat kindje aan kunnen geven. En aahh wat hebben ze schattige kleertjes gekocht!! Daarna even gegeten bij de KFC, want we hadden geen lunch op. Daarna boodschappen gedaan en heeft Sammy ons opgehaald. Die is nog even langst Sarah gereden, zodat ik m'n koffer kon ophalen. Daarna terug naar het apartement gegaan. Rond half 7 ben ik gaan koken, daarna hebben we gegeten en belde Thirsa mij ineens, super leuk om haar even te zien en te spreken. 'S avonds hebben we de serie celblok H gekeken en heb ik nog even gezellig met ons thuis gevideobeld. Die zijn flink aan het aftellen haha. Ik ook wel hoor, fijn om weer thuis te zijn straks. Maar zou ook wel nog wat langer willen blijven hoor. Nog een weekje en dan ga ik het vliegtuig alweer in terug naar Holland. Wat we morgen gaan doen weet ik nog niet.

Zaterdag: Vanmorgen uitgeslapen, nouja uitgeslapen, wakker worden om half 7 maar tot half 9 in bed blijven liggen haha. Toen wat gegeten en niet veel gedaan. We probeerde de Zuster te bellen, omdat ze vroeg of we flyers voor baptismday willen laten maken, maarja die nam niet op. Toen een collega een berichtje gedaan en die belde terug, dus gevraagt of de Zuster ons wilde bellen. Helaas geen telefoontje van de Zuster. Rond half 1 naat Java House gegaan en daar wat gegeten, toen even naar wat winkels geweest en later even boodschappen gedaan.Toen we terug kwamen van boodschappen doen was het al half 4 ongeveer. We wilde eigenlijk even zwemmen vanmiddag, maar de zon trok wat weg, dus maar niet meer gaan zwemmen en ben ik maar gaan douchen. Rond 2 uur had de Zuster mij nog gebeld en zei ze dat het niet meer nodig was, wij in de stress om niets dus... Om half 7 zijn we gaan eten. Marga had gekookt, dus Nina en ik afgewassen. Daarna zijn we verder gegaan met celblok H kijken. Nou we waren lekker film aan het kijken en toen schrok ik.. er viel iets op mn hoofd. Gelukkig was het water, maarja het dak lekte dus.. Ik de eigenaar gebeld en die komen morgen even kijken.. nou alles naar voren geschoven, zodat verder niets nat werd enz. Rond 10 uur lekker gaan slapen. Morgen willen we naar de Masaimarket. Lekker een weekendje rustig aan.

Zondag: Vanmorgen weer lekker uitgeslapen. Daarna zijn we even lekker gaan zwemmen. Heerlijk was dat. Rond half 12 even wat lunch gemaakt en rond half 3 zijn we naar de Masaimarket gegaan. Leuke dingen hebben ze daar, het liefst wil je van alles meenemen. Ik zocht voor Anne een tasje die ze 2 jaar geleden ook op de Masaimarket gekocht had. Ik kon het niet vinden, dus heb het gevraagd. Nou komen daar gewoon 3 mensen aan om die tasjes te zoeken. Super grappig. Helaas was Marga niet zo fit. Bij de Masaimarket was dat echt te merken, ze werd echt niet lekker, dus wij snel eventjes wat gekocht en naar een soort ziekenhuisje geweest waar je bloed kan laten prikken. Dus Marga bloed laten prikken en gewacht op de uitslag. Nou Marga heeft beginnende Malaria dus heeft er een kuurtje voor gekregen, ook was de bacterie in de buik nog niet weg dus moet ze ook nog even door met antibiotica. Ik heb gelukkig nog niks (even afkloppen). Piet uit Nederland sponserd hier in Kenia een meisje (dochter van een collega van babyhome). Piet vertelde dat ze een nieuwe telefoon nodig had, ik had mn oude Iphone bij, die aan Piet laten zien en die kon ik aam dat meisje geven. Dus met haar afgesproken en de telefoon gegeven. Leuk haar te ontmoeten, omdat ik veel over dr heb gehoord. Knappe en lieve meid is ze! Daarna naar Marga en Nina gegaan in ons appartement, gedoucht en gekookt. Daarna lekker veel gegeten. Vanavond zullen we optijd naar bed gaan, morgen vertrekken we optijd naar BabyHome voor Baptismday. 

  • 06 Mei 2018 - 20:38

    CoMu:

    Ha Nina, Weer n mooi verhaal. ja het is heel anders dan thuis he. Maar bij Pabaris is het een heerlijk zwembad met zout water.
    En lekker groot in een hele mooie tuin.
    Heb je Shotu en zn vrouw ook gezien?
    Doe ze maar de groeten van me. hele aardige mensen hoor.
    Nog veel plezier en oppassen met de malaria he.
    Groetjes...

  • 06 Mei 2018 - 21:26

    Josien:

    Nou Nina, jij bent de enige gezonde daar geloof ik! Houden zo hoor! Geniet van de laatste week en veel plezier morgen in Babyhome.

  • 07 Mei 2018 - 21:08

    Rina:

    Hey Nina nog een paar daagjes Genieten! Zoveel positiviteit dat gaat zeker lukken, veel plezier Nog! Tot Zaterdag!

  • 08 Mei 2018 - 20:12

    Henk En Lia:

    Je hebt weer een leuke week achter de rug. Wat zullen we straks veel verhalen horen als je terug bent Nu is het aftellen en nog even genieten . Een goede reis terug en we spreken je weer in Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina

Hallo, Ik ben Nina de Vooght en ik ben 18 jaar oud. In mei ga ik voor drie maanden stage lopen in Kenia. Hier kun je al mijn verslagen lezen over mijn reis in Kenia.

Actief sinds 29 Feb. 2016
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 12840

Voorgaande reizen:

05 April 2018 - 11 Mei 2018

Kenia 2018

29 April 2016 - 26 Juli 2016

Kenia

Landen bezocht: