Week 11 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Vooght - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Vooght - WaarBenJij.nu

Week 11

Blijf op de hoogte en volg Nina

17 Juli 2016 | Kenia, Kisumu

11/07 Weer een dagje stage. 'S morgens was de docent van mijn klas er niet dus heb ik eerst geholpen met het wassen van de kleine kinderen. Daarna ben ik in de klas gaan staan en hebben de kinderen wat gekleurd. Verder hebben de kinderen de getallen op gezegt. Met de lunch kwam de docent terug dus die heeft het daarna gelukkig overgenomen. Z'n klas stil en bezig houden is dus best moeilijk. Het was weer een leuk dagje stage. 12/07 Op stage was het weer leuk! Geholpen met les geven en natuurlijk weer lekker gespeeld met de kinderen! Ook gezellig gepraat met de docent waar ik bij sta. Zo ook meer van elkaar te weten gekomen en natuurlijk gepraat over de tijd dat ik hier ben. Wat ga ik die mensen missen. Het was wel een koude dag.. Z'n 23 graden en bewolkt. Dus het was frisjes vandaag... Zou je niet altijd zeggen in Nederland. Dan begint de zomer, maar hier is het dan winter haha. Dus we zijn al gewend aan de Keniaanse temp. 'S avonds lekker uit eten gegaan. 13/07 En weer een dagje stage voorbij. Vandaag weer lekker geholpen met les geven en getekend. Tussen de lessen door natuurlijk weer met de kleine kinderen gespeeld. 'S middags moesten de kinderen in groepjes zingen. Eigenlijk nog geen idee waarom ze dit moesten doen. Ook gebeurde er iets op de compount, ineens liepen de docenten naar buiten en kwamen er mensen van de markt naar de compount rennen. Ook geen idee wat er gebeurde hahah. Dat word dus nog even na vragen. Verder was het een leuke dag ! 14/07 Alweer donderdag.. Weer lekker bij de les gezeten en geholpen en natuurlijk met de kinderen gespeeld. Net voor de 'kleine' pauze gingen we met alle kinderen buiten dansen, zingen en bijv kikker sprongen doen. Dat was leuk om te zien, want de kinderen vonden het ook leuk ! Nu weer lekker gaan genieten van het weekend! 15/07 'S morgens zijn we eerst naar Victory gegaan waar Mariëlle vriendin van Sarah werkt. Want Mariëlle ging samen met de andere Mariëlle en een meisje van Victory baby spullen kopen omdat ze zwanger is en Mariëlle wilde daar een bijdrage aandoen om te sponseren. Er waren twee andere studenten bij die donderdag zijn aangekomen en hier voor een maandje zijn. Terwijl hun baby spullen gingen kopen, gingen Nina, Anne en ik gewoon winkelen. Ik heb toen een paar schoenen gekocht. Daarna zijn we met Sarah, haar dochter en het zusje van Sarah gaan lunchen. Toen Sarah terug naar huis ging is Mariëlle met de rest nog gekomen en hebben we een ijsje gegeten. Toen zijn we terug gegaan naar Victory. Daar moesten we nog wat dingen ophalen die voor ons gemaakt waren. Ook zijn onze jurken al klaar die we hebben laten maken, dus die gaan we komende week ophalen! Rond half 5 waren we weer thuis dus het was een lange dag, maar wel leuk en gezellig! Toen we thuis kwamen nog even een frisse duik genomen en daarna gaan douche, want we gingen weer lekker wat eten en drinken bij Mon Ami. We hadden de andere studenten ook mee gevraagt. Het was weer een gezellige avond! 16/07 Weer een dagje op stap geweest. We zijn voor de laatste keer naar de Massaï Market geweest en natuurlijk weer leuke dingen gekocht! Daarna zijn we boodschappen gaan doen en hebben we wat foto's uitgeprint om straks te geven op Rangala en een collage te maken op papier zodat ze die kunnen ophangen op Babyhome en Equator. Tot dat de foto's klaar waren hebben we even wat gedronken bij Java house. Nadat we de foto's hadden opgehaald zijn we weer terug naar Pabaris gegaan en zijn we lekker aan het zwembad gaan liggen. 'S avonds zijn we lekker gaan stappen. Was een gezellige avond en lekker gedanst! 17/07 lekker een dagje niks doen. Rond 11 uur bij het zwembad gaan zonnen en 's middags nog even naar een live band geweest en daar ook wat gegeten. Vanaf morgen gaat onze laatste week alweer in dit mooie Kenia alweer in...

• 18 Juli 2016 - 13:07

Familie De Vooght:

Nou Nina weer een mooi verslagje. De laatste week gaat in en dat zal niet altijd even gemakkelijk voor je zijn. Want je zal van al die lieve mensen/kinderen weer afscheid moeten nemen. Maar ook dat hoort erbij. Je hebt er een geweldige mooie , leerzame tijd gehad. . Probeer er nog even van te genieten. Wij kijken hier enorm uit naar jou thuiskomt. Tot volgende week !!!!!!!!!!! Dikke knuffel van ons allemaal.

• 18 Juli 2016 - 13:43

Corry M:

Hee Nina, Tijd vliegt he. En dat merk je temeer als je het naar je zin hebt.
    En t is natuurlijk een geweldige tijd met vele nieuwe en andere indrukken en ervaringen. Zijn jullie nog in Rangala geweest? En heb je nog foto's kunnen maken van Tiny?
    Ben benieuwd naar je verhalen straks, dus we zien elkaar nog wel.
    Groetjes en nog een mooie laatste week daar. iedereen de groeten.
    Groetjes...

• 18 Juli 2016 - 17:45

Bets Daamen:

hoi Nina de laatste week al weer, het is toch snel gegaan achter af. je hebt alweer een mooi verslag eschreven Je bent een hele ervaring rijker geworden ./nog een fijne laatste week en gauw tot ziiens wij kijken er naar uit gr opa en oma doiiiiiii

• 20 Juli 2016 - 09:32

Gerda Vd Meer (Kellebeek College):

Wat vliegt de tijd toch he. Dat had je van te voren ook niet kunnen bedenken. Alles wat je hebt ervaren in Kenia neem je mee terug naar huis. Een goede terugreis alvast en geniet van je zomervakantie!