verslag 1e week Kenia - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Vooght - WaarBenJij.nu verslag 1e week Kenia - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Vooght - WaarBenJij.nu

verslag 1e week Kenia

Door: Nina de Vooght

Blijf op de hoogte en volg Nina

08 Mei 2016 | Kenia, Kisumu

Hallo, ik ben Nina, 18 jaar oud.
Ik ben voor 3 maanden in Kenia voor stage samen met drie andere meiden (Nina, Anne en Mariëlle).

29/04 Vrijdag avond was het zover. We moesten rond half 6 op het Schiphol zijn. Rond half 9 zijn we richting Kenia gevlogen, we kwamen 's morgens vroeg aan in Nairobi waar onze coach Sarah op ons aan het wachten was. Daarna zijn we samen met Sarah door gevlogen naar Kisumu. In Kisumu stonden vrienden van Sarah op ons te wachten. Ik vond het erg warm in Kisumu, het was rond 25 graden, meestal wel warmer soms ook kouder. Er zijn er toen 2 die 3 nachten bij Sarah hebben geslapen en 2 die bij een vriendin van Sarah hebben geslapen. Toen we een maal bij sarah en haar vriendin waren zijn we naar Dunga hillcamp gegaan, een plaatsje bij een meer waar je wat kan drinken of eten. We gingen daarna optijd slapen omdat we erg moe waren van de reis! Zondag 01/05 zijn we naar de stad gegaan, we hebben daar wat dingen bekeken bijvoorbeeld de supermarkt enz. Maandag 02/05 zijn we weer naar de stad gegaan om onze keniaanse coachjes te leren kennen Millecent voor de stage in Kisumu en Consolata voor de stage in Rangala. We zijn daarna met hun naar ons verblijf gaan kijken waar we slapen als we in Kisumu stage lopen vervolgens zijn we daar ook naar onze stage plaatsen gaan kijken. Dat was wel even gek om te zien hoe ze hier leven, want dat is echt anders dan in Nederland. 'S avonds hebben we lekker gegeten van funcky chicken dat is het restaurant van Sarah. Dat vond ik lekker tot dat ik een beestje zag zitten hahah (oeps). 03/05 We gingen optijd uit bed omdat we richting Rangala zijn gegaan. Het was een lange zit maar we zijn aangekomen ! We hebben Babyhome gezien waar Anne en Nina gaan stage lopen en waar Mariëlle en ik ook kunnen helpen als we zelf niet op onze stage zijn. We hebben daarna lekker gegeten. En zijn zeker goed ontvangen door de mensen hier. Na het eten zijn we nog even op de stageplaats geweest waar Mariëlle en ik mogen gaan stage lopen. Ziet er leuk uit ik ben benieuwd. Morgen beginnen onze eerste stage dagen, Mariëlle en ik beginnen deze week samen met Nina en Anne bij babyhome, want op onze stage is het vakantie geweest en komt niet gelijk iedereen terug. Ik heb er zin in! 04/05 Was onze eerste stage dag bij babyhome. Het was echt leuk! Lieve en schattige kindjes en leuke collega's. Op het eerste gezicht en het meehelpen was het wel hard werken. Maar gelukkig was het ook gezellig! Het was wel wennen natuurlijk bijvoorbeeld dat ze hier een handwas doen. Ik was even bezig, hun waren al 10 keer klaar haha. 05/05 We zijn weer naar babyhome geweest. Het was weer gezellig, eigenlijk weer het zelfde als gister en natuurlijk weer gezellig. Er lopen hier ook koeien in de tuin en kippen hahah. En al die kindjes van school vinden het helemaal leuk als wij voor bij komen en dan roept één iemand mezugu en dan roepen er allemaal kinderen HELLO en willen ze allemaal een handje, echt lief. 06/05 'S morgens hebben we weer een ochtend geholpen op babyhome. Was natuurlijk weer leuk bij die lieve kindjes. 'S middags hebben we lekker in de zon gezeten en natuurlijk, je raad het al...... Verbrand ! Daarna heeft Consolata voor ons Keniaans gekookt, het was lekker, maar ik ben er geen fan van. 07/05 Weekend. We hadden met Consolata om 10 uur afgesproken om naar scholen te gaan kijken van Baja foundation. Natuurlijk kwam Consolata in Keniaanse tijd aan dus niet op tijd haha. Hier doen ze allemaal rustig aan "haastige spoed is zelden goed". Daarna lekker weer in de zon gezeten en zijn Anne en ik nog even naar babyhome geweest. De kinderen waren lekker buiten aan het spelen. Anne had belleblaas meegenomen en we gingen dus belleblazen met de kinderen en die vonden dit geweldig. Het was echt super leuk om te zien hoe leuk die kinderen dat vonden ! 08/05 Vanmorgen lekker de zon, maar de rest van de dag veel regen en onweer. Dus we hebben vandaag eigenlijk niks ondernomen. Sarah is weer naar ons gekomen, want morgen gaan Mariëlle en ik beginnen op equator school. Een school voor kinderen met een beperking. Ik ben benieuwd !

Verstuurd vanaf mijn iPhone=

  • 08 Mei 2016 - 19:40

    Maria Otjens:

    Heel veel succes op jullie stage.Groetjes vanaf Etten-Leur

  • 09 Mei 2016 - 09:52

    Gerda Vd Meer:

    Haha, je moet nog wennen een de skumawiki en de ugali lees ik, en ook pole pole leer je nog wel :) Veel plezier en succes!

    Groetjes,

  • 09 Mei 2016 - 13:01

    CoMu:

    Ha Nina, Dank je wel voor je foto van dat meisje in het jurkje. Zal ik doorsturen naar de makers ervan in Zundert.
    Hoop dat je een leerzame maar ook gezellige en leuke tijd tegemoet gaat.
    Ik ga je volgen zodat ik weer kan genieten van hoe je daar leeft en wat herinneringen op kan halen. Het allerbeste. Lieve groetjes...

  • 13 Mei 2016 - 18:46

    Lia Jacobs:

    Hey Nina, leuk om je verslag te lezen en dat je het naar je zin hebt. Het is toch heel anders dan hier, maar jij past je wel aan. Heel veel succes en werk plezier. En niet teveel in de zon hè anders kom je veel te bruin terug. Gr. Henk en Lia

  • 13 Mei 2016 - 19:35

    Fam. Hereijgers:

    Hey Nina,

    Harstikke leuk om iets over jouw belevenissen in Kenia te lezen en je hebt het echt helemaal naar je zin!!
    Wij hebben de foto's al gezien bij jullie ma. Zijn natuurlijk benieuwd hoe deze week weer is verlopen.
    Heel veel succes en plezier!! Groetjes van ons allemaal uit Wernhout

  • 31 Mei 2016 - 21:15

    Rina:

    Haha N
    ina rooie koeien in de tuin!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina

Hallo, Ik ben Nina de Vooght en ik ben 18 jaar oud. In mei ga ik voor drie maanden stage lopen in Kenia. Hier kun je al mijn verslagen lezen over mijn reis in Kenia.

Actief sinds 29 Feb. 2016
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 12862

Voorgaande reizen:

05 April 2018 - 11 Mei 2018

Kenia 2018

29 April 2016 - 26 Juli 2016

Kenia

Landen bezocht: