Rangala - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Vooght - WaarBenJij.nu Rangala - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Vooght - WaarBenJij.nu

Rangala

Blijf op de hoogte en volg Nina

26 April 2018 | Kenia, Kisumu

Maandag: Vandaag zijn we weer terug gegaan naar Nowe zijn oma. We hadden om half 9 afgesproken, alleen ik was wat later.. toen hebben we een matatoe gepakt (busje), nou die word dan vol gepropt met mensen, we zaten met 22 mensen in het busje.. na 2 uur rijden mochten we er eindelijk uit. Toen nog 15 minuten met de piki (moterbike). Daarna waren we er. Met Nina's voor Kenia hadden we vanuit Kisumu 3 jurken voor Nowe zijn oma mee genomen. En Marga had van Corry uit Nederland heel wat kinder kleertjes mee gekregen, een deel hadden we vandaag ook mee genomen voor de kindjes die bij de oma van Nowe wonen. Nou wat waren ze blij met alle kleren!! Super leuk, en wat zijn de kindjes schattig!! Toen kwam er een van de vrouwen die er ook woont (tante ofz denk ik van Nowe) en die zei "heee nina en nina", ze herkende ons van de vorige keer. Dat was heel leuk!! Ook had Nina belleblaas bij, Marga ging op de grond zitten en riep de kinderen bij zich, toen ging ze belleblazen, eerst vonden de kinderen het spannend maar daarna heel leuk, zelf de oma van Nowe (ze is 80 jaar) ging mee doen. Echt heel leuk! Ook heeft Nowe een kip gekregen en  Nina kreeg ook een kip, Nina heeft die aan Nowe gegeven zodat hij zelf eieren heeft straks. Toen wij bij de familie van Nowe aankwamen waren ze een huisje aan het bouwen, bijzonder en leuk om te zien hoe ze dat hier doen! Rond half 2 denk ik zijn we terug gegaan naar Kisumu, eerst weer de piki en toen de matatoe, nou dat was weer lekker krap hoor... rond half 4 waren we in Kisumu en hebben we nog wat gedronken mer z'n vieren. Daarna is Nowe terug naar Rangala gegaan en wij naar het huisje waar Nina en Marga verblijven. Daar hebben we ook nog wat gedronken en ben ik rond half 6 terug naar Sarah gegaan. Weer lekker gegeten en 's avonds lekker met Sarah op de bank een filmpje gekeken! Super leuk om even zo bij Sarah te hebben kunnen slapen. Was heel gezellig en voelde heel erg vertrouwd!!

Dinsdag: Vanmorgen mn spulletjes gepakt bij Sarah en daarna naar Nina en Marga gegaan. We hebben het huisje even opgeruimd en zijn daarna wat gaan drinken met iets lekkers erbij bij Java. Toen zijn we terug naar het huisje gegaan en hebben we onze spullen in de tuktuk gedaan en zijn we naar Acacia station gegaan (busstation). Rond half 2 zijn we met  de bus richting Rangala vertrokken. In Rangala verblijven we 10 dagen. 2 jaar geleden heb ik hier ook verbleven en gewerkt. Het is bij babyhome.  De sister was blij dat we er waren. Eerst hebben we wat gekletst daarna wat gaan drinken. Later heeft Marga kleertjes gegeven aan sister, nou alle kinderen huilen die niets hadden... het was een drama.. toen even opgefrist en zijn we pas rond half 8 gaan eten met 4 sisters, wat een gezelligheid haha. Maar amaaii wat was het eten lekker !!! En Marga had verteld dat wij 80 koeien ofz. hebben en dat die gemolken worden met een robot, nou die sisters snapte er niks van zoveel koeien, maar ze waren wel helemaal vrolijk ervan haha. Daarna ben ik even mn powerbank gaan brengen naar babyhome, want we hebben geen stoom.. dus heb ik die daar even gelaten voor vannacht dat ik morgen wel een opgeladen telefoon heb!! Daarna terug naar het huisje gegaan en gaan slapen! Morgen weer een nieuwe dag.

Woensdag: Wat heb ik vreselijk geslapen... echt eigenlijk geen oog dicht gedaan, geen idee waarom. Rond 7.15 uur uit bed gegaan. We hadden om 8 uur ontbijt. Sister wilde dat we eerst bij de overdracht gingen zitten, dus dat hebben we gedaan. Toen hebben we ons ontbijt op en daarna even geholpen met babys wassen. Wat was dat weer leuk om te doen!! Daarna zijn we de kamer van Nowe gaan schoonmaken en verven. Van MamaNgina hadden we nog veel verf over en konden we us voor Nowe zijn kamer gebruiken. Na 2.5 uur verven was het tijd voor de lunch. Na de lunch ben ik verder gegaan met verven en zijn Marga en Nina naar Ugunja (dorpje naast Rangala) gegaan om wat water enz. te halen. Toen ik klaar was ben ik met een meisje gaan belleblazen. Het meisje had ook heel de dag geholpen met verven. Toen we aan het belleblazen waren kwamen alle kleine kindjes van babyhome ook. Nou een grote gezelligheid. Rond 3 uur ongeveer kwamen Nina, Marga en Nowe terug uit Ugunja. Ik ben toen lekker gaan douche, was ik echt even aan toe haha. Na het douchen weer even buiten gespeeld met de kinderen. Rond half 5 weer even naar binnen gegaan. Even rusten! Rond 7 uur hebben we weer heerlijk gegeten! Daarna met Marga een kaart spelletje gedaan en rond half 11 gaan slapen.

Donderdag: Vandaag weer optijd uit bed. Om 8 uur hadden we ons ontbijt en daarna zijn we weer gelijk gaan verven. Rond 1 uur waren we klaar met verven. Marga moest alleen de ramen nog afmaken. Na de lunch ging ik even naar het huisje. Toen ik naar het huisje liep stond daar Consolata bij Sister (Consolata was 2 jaar gelden mijn keniaanse coach hier). Super leuk om haar weer te zien! Ze zei "droom ik?" Sister en ik moesten lachen en zeiden nee haha. Toen ik weer naar buiten liep stond Millecent bij Consolata (ook Millecent was mijn keniaanse coach 2 jaar geleden). Die was ook zo verbaasd en vond het leuk om mij weer te zien. Ik vond her ook heel leuk hun weer te zien!! Sarah, Millecent en Consolata kwamen ook even kijken naar wat we geverft hadden. Daarna heb ik Sarah even het huisje laten zien en even gekletst met haar. Nadat Sarah weg ging ben ik bij een collega van BabyHome langst geweest. Dat wilde ze 2 jaar geleden al haha. Dus ben er eventjes langst gegaan. Leuk om te zien hoe ze wonen! En wat heb ik haar gemist! Kon het zo goed vinden met haar 2 jaar geleden en nu voelde het weer lekker vertrouwd. Na 1.5 uur is ze met me terug gelopen naar BabyHome. Het was leuk haar te bezoeken! Toen ik terug was bij BabyHome even nog naar de kindjes gegaan. Iets na 7 uur zijn we gaan eten. Ik was niet zo fit, dus heb niet veel op.. Morgen gaan we een dagje weg!

  • 27 April 2018 - 11:49

    Familie De Vooght:

    Weer goed bezig geweest. Wat leuk dat ze je nog herkennen en je jullie weer meer dan welkom zijn op Babyhome. We zien dat je het weer helemaal naar je zin hebt bij de kleine kindjes. Geniet ervan! XX

  • 27 April 2018 - 23:42

    Noaldjes:

    Fijn om te lezen dat 't goed gaat Nina, ze herkennen je nog! Na twee jaar! Goed werk Nina, geniet er nog lekker van daar, dat doen wij hier van jou!

  • 28 April 2018 - 11:19

    Henk En Lia:

    Hoi Nina, heel leuk om je verhalen te lezen en je maakt van alles mee. Leuk dat ze je nog herkennen. En jullie zijn goed bezig, je hebt al veel mensen blijgemaakt. Veel plezier nog

  • 29 April 2018 - 20:08

    Boudewijn En Anita:

    Hallo Nina inmiddels al weer een paar weken verder en hebben we je indrukwekkende verslagen zitten lezen. Zeker weer een hele belevenis en doen jullie veel mooie dingen daar en maken jullie veel mee. De weken vliegen volgens mij voorbij. Ga er zeker nog van genieten en een hele mooie tijdXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina

Hallo, Ik ben Nina de Vooght en ik ben 18 jaar oud. In mei ga ik voor drie maanden stage lopen in Kenia. Hier kun je al mijn verslagen lezen over mijn reis in Kenia.

Actief sinds 29 Feb. 2016
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 12837

Voorgaande reizen:

05 April 2018 - 11 Mei 2018

Kenia 2018

29 April 2016 - 26 Juli 2016

Kenia

Landen bezocht: