Het eerste weekend - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Vooght - WaarBenJij.nu Het eerste weekend - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Vooght - WaarBenJij.nu

Het eerste weekend

Blijf op de hoogte en volg Nina

08 April 2018 | Kenia, Kisumu

Vrijdag: Gister dan toch echt vertrokken naar Kenia, met een half uurtje vertraging bij vertrek in Amsterdam, rond 6 uur 's morgens veilig geland in Nairobi. Daar gewacht tot 9 uur, om 9.20 uur konden we met een binnenlandsevlucht door naar Kisumu. In Kisumu stond Sammy (TukTuk man) op ons te wachten. Wat ons opviel was dat het druk was met school kinderen op het vliegveld. Sammy vertelde dat dit was omdat de kinderen alleen maar vliegtuigen hoog in de lucht zien. En als uitstapje gaan ze dan naar het vliegveld om vliegtuigen te zien opstijgen en landen. Voor dat we naar ons appartement gingen zijn we eerst gaan pinnen en een simkaartje gaan halen. Wat was het onderweg toch weer genieten van Kenia, voelde me gelijk weer thuis, je ziet de bekende dingen weer, mensen die het grappig vinden om je aan te kijken of om te zwaaien, echt leuk weer. Maar terug naar het simkaartje halen... Nou dat was me nog wat dat simkaartje halen.. na ongeveer 30 minuten wachten werden we eindelijk geholpen. Nou eer ze je geregistreed hebben en tussendoor leuk gebeld hebben met hun vrienden hadden we eindelijk na 1.5 uur onze simkaart met beltegoed. Hakuna matata zeggen ze dan hier.
Ons appartementje is niet heel groot, maar prima voor ons twee. En warm dat het hier is, 25 graden, maar super benauwd als je hier weer bent, dus even wennen aan het weer. Nadat we de spullen een beetje hadden neergezet in ons appartement zijn we even bij een restaurant wat gaan eten en drinken, daarna wat boodschappen gedaan. Daarna wilde we gaan douchen, maar helaas.. uit de sproeier kwam geen water.. dus serieus.. we hebben ons moeten wassen met een emmer water (hahah) We merken toch dat we echt moe zijn na het vliegen. Vanavond dus lekker een filmpje gekeken en optijd naar bed gegaan. Morgen weer een dag!

Zaterdag: Wat heb ik slecht geslapen.. het was zo super warm, andere geluiden wat je gewend bent enz. Vanmorgen afgesproken met Sarah en Mariëlle (coachjes van 2 jaar geleden) het was super leuk om hun weer te zien en het voelde ook gelijk weer hetzelfde. Nadat we gezellig hebben bij gekletst zijn Nina en ik heerlijk gaan zwemmen bij een hotel. Rond half 6 gingen we naar huis, dus wilde we een moterbike bellen of een tuktuk, maar Nina had geen telefoon bij en ik kon niet bellen. Daar stonden we dan.. toen via whatsapp Mariëlle gebeld en die heeft toen een moterbike gestuurd en ons naar huis gebracht. Wat zijn we trouwens verbrand.. vooral Nina. Thuis hebben we ons omgekleed en zijn we ergens gaan eten, een lekkere pizza op en daarna nog lekker een cocktail gedronken. Rond 10 uur heeft Sarah een tuktuk voor ons gebeld en zijn we naar the rooftop (soort bar) gegaan. Daar was Sarah met een deel van de studenten, 5 gezellige meiden, we hebben lekker gedanst en wat gedronken. Rond 1 uur zijn we met z'n alle naar huis gegaan en heeft Sarah ons thuis afgezet. Het was een leuke dagje zo!!

Zondag: Vanmorgen zijn we met Sarah naar Rangala gegaan. Ik had vanuit Nederland heel wat boodschappen mee voor de studenten in Rangala. Aangezien Sarah dus naar Rangala zou gaan, leek het Nina en mij leuk om mee te gaan, zodat we de boodschappen konden brengen en even bij BabyHome konden gaan kijken. Ja hoor, zitten we bijna 2 uur in de bus, zeg ik tegen Sarah "hé dat is Equator special school, komen we langst de andere kant?? (Bij Equator heb ik 2 jaar geleden stage gelopen), zegt Sarah "nee, we zijn er gewoon voorbij gereden", dus wij moesten lachen natuurlijk. Bij Ugu ja uit gestapt, is een dorpje verder dan Rangala. En vanuit Ugunja een matatoe naar Rangala gepakt (goed bezig hahaha). Nowe is een jongen die in Rangala woont als hij niet op school is. Marga de moeder van Nina sponseren Nowe met naar school gaan enz. Nowe heeft ons even rond geleid bij BabyHome. Ook hebben we natuurlijk de zuster van Babyhome gezien. Ze was erg blij met ons bezoek. En aahh wat zijn al die kleine kindjes van 2 jaar geleden gegroeid!! Echt super leuk om te zien dat het goed met de kinderen gaat. Ook zijn er andere schattige kindjes bij gekomen natuurlijk! Ook weer het personeel gezien, waarvan er 2 mij herkende, dat is helemaal leuk, want dat had ik niet verwacht. Rond 4 uur gingen we weer naar straat om met de bus terug naar Kisumu te gaan, helaas de bus was net geweest, dus hebben we een uur moeten wachten op de volgende bus (pff). Daarna met de bus naar huis gegaan (lekker z'n super volle bus met die warmte..). Na 2 uurtjes ongeveer weer in kisumu aangekomen. We hebben voor dat we naar huis gingen wat boodschappen gedaan en daarna in ons appartementje wat gekookt. Vanavond een filmpje kijken. Het was weer een leuke dag :)

• 08 April 2018 - 20:18

Manuela Van Der Velde:

Zo mooi om te lezen, hoe je geniet. En dat het zoals ' thuis' voelt, dat terwijl het 2 jaar geleden is.
    Lieve Nina, Geniet van je mooie tijd daar want zoals je weet ' de tijd vliegt!'
    Ik ben trots op jullie Nina's!
    liefs, Manu XX

• 08 April 2018 - 20:59

Marga:

Het is vooral onthaasten geloof ik.
    Mooi dat jullie naar babyhome zijn geweest.
    De eerste twee dagen al avontuurlijk geweest zo te lezen.
    Geniet er van.

• 08 April 2018 - 21:46

Fam. De Vooght:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. De bekenden weer opgezocht hebben en dat het goed voelt. We zijn benieuwd wat jullie de komende week allemaal al kunnen gaan doen. Succes. Xx

• 08 April 2018 - 22:07

Corry M:

Leuk om te lezen dat je je weer thuis voelt daar. Geniet er maar veel van. Groetjes...

• 08 April 2018 - 22:12

Fam. Hereijgers:

Heel mooi Nina, om je weer zo te zien genieten!!
    Veel plezier!!
    Groetjes van ons allemaal

• 08 April 2018 - 22:18

Lotte:

Aaah zo leuk!!

Lees je blog echt met zoveel plezier! En wat lief dat jullie boodschappen vanut nl voor de studenten hadden meegenomen!! Geniet er nog lekker van en lees snel weer iets van jullie!!

Groetjes lotte xx