Verslag week 10 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Vooght - WaarBenJij.nu Verslag week 10 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Vooght - WaarBenJij.nu

Verslag week 10

Blijf op de hoogte en volg Nina

10 Juli 2016 | Kenia, Kisumu

04/07 Een dagje stage. Was weer leuk. Mariëlle kwam vandaag bij mij in de klas om te kijken hoe het in die klas gaat. Na les geven hebben we buiten gedanst en een wedstrijdje rennen gedaan. Daarna was het de 'kleine' pauze. Toen hebben Mariëlle en ik met de kleintjes gespeeld tot de lunch. Na de lunch hebben we ook lekker buiten gezeten en een beetje met de kleintjes gespeeld. De klas waar ik sta heeft na de lunch altijd rust, dus doen ze een dutje. Het was een goed rustig dagje. 05/07 Samen met Mariëlle weer bij mijn klas geholpen. Het was weer leuk. We hebben wel veel moeten tekenen voor de kinderen zodat ze het na konden tekenen, maar met een beetje Nederlandse kinderliedjes zingen kom je er wel haha. Verder weer lekker in de zon met de kinderen gespeeld. En wat blijven ze toch allemaal leuk ! 06/07 Weer een dagje stage. Weer geholpen met de les. Tijdens de 'kleine' pauze kwamen Sarah en Millecent langst. We gingen een meeting houden. Dus de collega's waar wij mee werken kwamen er ook bij zitten. Zo hebben we aan onze collega's moeten vertellen hoe wij het hier vinden op Mama Ngina wat we minder leuk vinden enz. Daarna moesten de collega's vertellen wat ze van ons vinden, hoe wij het doen en waar we eventueel aan kunnen werken. Gelukkig waren ze positief en vinden ze het super leuk dat Mariëlle en ik altijd vrolijk zijn en lol hebben op Mama Ngina. Waar ze ook wel een beetje van stonden te kijken is dat wij gewoon met hun mee lunchen en dus het lokale eten gewoon op eten haha. Het is gewoon lekker! Verder waren we het met z'n alle eens dat het toch wel moeilijk communiceren is soms. We gebruiken natuurlijk allemaal wel eens andere woorden terwijl we het zelfde bedoelen. Maar als we de tijd nemen gaat dat gelukkig goed. Alleen met de kinderen blijft dat moeilijk. Maar als je hun liedjes kent, kun je het heel gezellig met ze maken en doen ze allemaal mee ! Het was weer een leuke dag !! 07/07 Een dagje stage en Anne en Nina gingen mee. Er waren geen lessen op Joyland waar Anne en Nina stage lopen, want het was suikerfeest. Bij ons op Mama Ngina waren dus ook geen lessen. Maar het is een childrens home dus was er wel wat te doen dus vandaar dat we met z'n alle naar Mama Ngina gingen. We hebben lekker een dagje gespeeld met de kinderen en veel foto's gemaakt, want dat vonden ze leuk. Ook hebben we geholpen met de kleine kinderen wassen enz. Het was niet een dag dat we veel hebben gedaan, maar het was wel gezellig en de kinderen vonden het ook leuk dat we met ze speelden bijvoorbeeld voetballen enz. 'S avonds zijn we nog een lekker ijsje gaan eten bij Java house. Het was een leuke dag ! 08/07 Weer lekker weekend en dan beginnen we met uitslapen natuurlijk! Eigelijk een lui dagje gehad. Dus 's middags een leuke film gekeken en daarna nog even gezwommen, want het was benauwd weer. 'S avonds zijn we uit eten geweest bij een bbq restaurant. Dat was wel lekker, maar het was wel erg pittig. Daarna zijn we door gegaan naar Mon Ami om daar nog een drankje te doen. Daar speelde ook weer de live band die er eigenlijk iedere vrijdag speelt dus het was weer een gezellige avond! Het weekend zijn we goed begonnen. 09/07 We waren redelijk optijd uit bed voor het weekend. Sarah kwam langst om individuelen gesprekjes te voeren met ons. Dus hebben we gewacht en gepraat. Bijv. Over hoe je het hier vind gaan en waar je trots op bent enz. Daarna zijn we naar de localmarket gegaan. Daar hebben we lekker veel groente en fruit ingeslagen voor maar weinig geld. Want in de supermarkt zelf is fruit erg duur..! Toen we daar van terug kwamen hebben we nog lekker aan het zwembad gelegen. 'S avonds hebben we lekker pannenkoeken gegeten en een film gekeken. 10/07 Vamorgen samen met Mariëlle en Mariëlle naar een kerk geweest hier in de buurt. Dat was wel leuk, want het was echt anders dan in Nederland en werd veel gedanst enz. Daarna zijn we terug gegaan en zijn Anne, Nina, Mariëlle en ik boodschappen gaan doen. Toen we daarvan terug kwamen hebben we weer lekker een middag aan het zwembad gelegen! Nina en ik zijn ook nog gaan skype met onze familie, want die hadden een familie reünie. Was erg leuk om iedereen te zien! Daarna lekker gegeten en vanavond nog een ijsje eten bij Java house. Vanaf morgen gaan de laatste twee weekjes al in....

• 10 Juli 2016 - 16:43

Eva:

Hoi Nina, leuk om al je reisverslagen te lezen, wauw wat een mooie ervaring! Heel veel plezier nog daar. Groetjes Eva

• 10 Juli 2016 - 19:42

Esther:

Leuk nina , ik heb je vandaag ook nog gezien tijdens de familiereunie
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt , nog veel.plezier

• 10 Juli 2016 - 21:23

De Vooghtjes:

Hoi Nina. Heerlijk om je verslag weer te lezen en de foto's spreken boekdelen. Je word bedolven onder de kinderen, denk dat ze net zo dol op je zijn als wij! Fijn dat het op de familie reunie gelukt is om met jou en Nina K. te skypen. We wensen jullie weer een fijne week toe. Groetjes van ons allemaal.

• 11 Juli 2016 - 00:38

Corry M:

Dag Nina, dank voor je verslag. Nog 2 weekjes schrijf je. Wat gaat de tijd toch snel he. Nog ff genieten van de andere wereld. Veel plezier nog en een fijne tijd. Groetjes...

• 12 Juli 2016 - 22:26

Henk En Lia:

Wat is het toch genieten met al die kindjes en leuke foto's. Krijgen we toch beetje een idee hoe die lieve kindjes eruit zien. Nog een paar weekjes dus geniet er nog van.

• 15 Juli 2016 - 22:27

Fam. Hereijgers:

Hey Nina,

Op al die foto's die wij van jou hebben gezien is altijd een lachende Nina te zien die het wel helemaal naar d'r zin heeft, geniet er nog maar lekker een paar weekjes van!!