Verslag week 8 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Vooght - WaarBenJij.nu Verslag week 8 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Vooght - WaarBenJij.nu

Verslag week 8

Blijf op de hoogte en volg Nina

26 Juni 2016 | Kenia, Kisumu

20/06 Eerste stage dag bij Mama Ngina. Bij binnenkomst wist ik niet goed wat ik ervan moest verwachten. Is het te vergelijken met Babyhome of is het totaal iets anders ? Het lijkt een klein beetje op Babyhome. Het is een childrens home, dus hier zijn weeskindjes. Maar ze zijn niet zo jong net als op Babyhome. De jongste hier is denk ik rond de 2 jaar en op Babyhome waren het echt nog baby'tjes. Zo hebben wij nu op Mama Ngina geen verzorging aan de kindjes. We zitten eigenlijk weer een beetje op een school. Want deze kinderen krijgen ook les, dus staan wij hierbij in de klas. Een beetje z'n groep 1 en 2 net als in Nederland, daar kun je het mee vergelijken. Er is hier maar een kleine groep van ik denk 5 kinderen die niet naar school gaan, maar die spelen hier. Vanaf 3 of 4 jaar krijgen ze hier les. Zover ik het nu kan beoordelen is dit wel een leuke plaats om stage te lopen. De collega's zijn ook aardig en leggen ook goed uit van wat ze doen en waarom ze dat dan doen. Het was vandaag een intressante dag in ieder geval. 21/06 2e dagje op Mama Ngina. Het was weer een leuke dag met die lieve kinderen. Na het rekenen en schrijven in de klas, gingen we even onze energie vrij laten door buiten te dansen en een wedstrijdje rennen. Dat was echt leuk. Ze vinden het dan ook vooral leuk als wij mee doen. Daarna weer gewoon les gehad. Met de lunch en wat later op de middag ook lekker met de kinderen buiten gespeeld. Het was weer een leuke dag. 22/06 Weer een leuk dagje op Mama Ngina gehad. Alleen rond 11 uur hadden de docenten een meeting, dus stonden Mariëlle en ik allebei alleen voor onze klassen. Maar de klas die nog over was kwam ook bij mij. Dus dat was even moeilijk. Kinderen die geen Engels kunnen en niet echt naar me willen luisteren... Dus de les van voor 11 uur maar afgerond en daarna een wedstrijdje rennen gedaan, omdat ze vol van energie zaten en niet naar me wilden luisteren in de klas haha. Na het rennen was het gelukkig pauze. Na de pauze hebben de kinderen gerust en daarna gespeeld. Het was even een hectische dag voor z'n 3e dag en dan alleen voor een klas. Maarja alles is goed gekomen en het was wel leuk !! 23/06 Alweer de laatste stage dag van de week, het gaat snel ! Veel met de kleintjes van Mama Ngina bezig geweest, want de vrouw die dat normaal doet was er niet dus had ik de taak maar even op me kregen en samen met ze gespeeld en geknuffeld. Wat zijn het toch allemaal schatjes !! Kortom weer een leuke dag gehad. 'S avonds lekker eten besteld bij Funcky chicken (restaurant van Sarah en haar man). 24/06 S' morgens rond half 10 kwamen Sarah en haar man ons ophalen om te gaan hiken! Haar man heeft vroeger altijd groepen begeleid tijdens het beklimmen van de berg dus ging hij ook met ons mee. Het was een lange en pittige klim van ongeveer 4 uur. Natuurlijk wel wat pauzes er tussen bij z'n klim met warm weer. We hebben lekker geluncht aan een rivier. Daarna verder geklommen naar boven. Toen we eenmaal boven waren genoten van het uitzicht en daarna nog de hele weg terug gemoeten. Het was best pittig, maar we did it !!!! 'S avonds lekker uit eten geweest, ook speelde daar een band. Rond 10 uur lekker naar huis gegaan. 25/06 Lekker uitgeslapen en rustig aangedaan. 'S middags nog even bij Java house geweest (een resaurant) en daar lekker geluncht. Daarna de rest van de middag lekker aan het zwembad gelegen. 'S avonds een film gekeken en weer lekker optijd naar bed gegaan. 26/06 Lekker lang op bed gelegen. Dat was even nodig! 'S middags lekker een ijsje gaan eten bij Mon Ami en verder weer rustig aan gedaan. 'S avonds weer lekker niks gedaan, morgen weer een weekje stage !

  • 26 Juni 2016 - 20:04

    Bets Daamen:

    weer een mooie verslag, Nina je beleeft daar heel wat ,nauw nog een maandje dan zit het er weer op .wel heel leuk zo met die kindertjes bezig zijn, dat is echt iets voor jou jammer dat je ze niet kan verstaan geniet er nog maar van de gr van opa en oma

  • 27 Juni 2016 - 01:11

    Corry M-H:

    Dag Nina, Dank voor je verhaal. Weer n hoop nieuwe ervaringen als je zo alleen voor een groep kinders staat. Succes en tot een volgend verslag.
    Groetjes...

  • 27 Juni 2016 - 21:41

    Nina Langenberg:

    Wat een mooi verslag weer. het is toch anders of je in de stad stage loopt of op het platteland. het is een adres waar je veel zult leren en zien.
    denk ook aan je rust, al die indrukken moet je ook verwerken.
    geniet nog van die paar weken.
    NIna

  • 27 Juni 2016 - 23:06

    Jan Geerts:

    Prachtig verhaal , succes nog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina

Hallo, Ik ben Nina de Vooght en ik ben 18 jaar oud. In mei ga ik voor drie maanden stage lopen in Kenia. Hier kun je al mijn verslagen lezen over mijn reis in Kenia.

Actief sinds 29 Feb. 2016
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 12818

Voorgaande reizen:

05 April 2018 - 11 Mei 2018

Kenia 2018

29 April 2016 - 26 Juli 2016

Kenia

Landen bezocht: