Verslag week 7 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Vooght - WaarBenJij.nu Verslag week 7 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Vooght - WaarBenJij.nu

Verslag week 7

Blijf op de hoogte en volg Nina

19 Juni 2016 | Kenia, Kisumu

13/06 In de vroege morgen om kwart voor 7 werden we opgehaald met een busje voor de safari. We hebben 7 uur in het busje moeten zitten waaronder 2 uur met een onverharde weg... Toen we op bestemming aankwamen hadden we even geluncht. We slapen 2 nachten op een soort kamp. In een tent met goede bedden en een lekker douche, dat is dus zeker niet verkeerd! Daarna zijn we rond half 5 nog naar de Masai Mara gegaan en hebben we heel veel dieren gespot. Echt gaaf. Dieren zoals; zeebra's, giraf, olifanten, cita, gnoe's, antilopen. Toen we terug kwamen tegen 7 uur zijn we gaan douchen en daarna naar bed gegaan. Na z'n lange rit ben je namelijk wel moe met 30 graden. De andere dag namelijk ook weer optijd eruit. 14/06 Om half 7 ging de wekker. Om 7 uur ontbijt en om half 8 vertrokken we voor een dagje safari. Het was best frisjes zo 's morgens vroeg op z'n uitgestrekte vlakte. We zijn eigenlijk de zelfde dieren als gister tegen gekomen, maar we hebben natuurlijk ook andere dieren gespot zoals; luipaarden, buffels, leeuw, nijlpaarden en krokodillen. Het was een lange dag, maar veel mooie dieren gezien. Ook in hele grote groepen. We zijn ook nog bij een rivier geweest waar de groepen met nijlpaarden kon zien. Dat was ontzettend gaaf. Maar het blijft toch wel spannend bij die grote beesten die nog eens gevaarlijk kunnen zijn. Nadat we de nijlpaarden hadden gezien gingen we lunchen. Toen moesten we de kleine aapjes weg houden voor ons eten anders hadden we niks hahha. Daarna zijn we terug gegaan en kwamen we rond kwart over 3 terug aan op ons kamp. Daar hebben we even gerust en zijn daarna naar een Massaï stam geweest. Dat is een stam die in Kenia leeft. Of te wel in de natuur leeft. Heel anders dan wij leven. Hun jagen en hebben huisje van hout en daar omheen mest 'geplakt' om het dicht te maken. Moeilijk uit te leggen hoe ze leven. Daarna zijn we terug gegaan en hebben we lekker gedoucht en weer gegeten. En natuurlijk optijd uit bed, want weer optijd uit bed en dan na een stukje safari weer terug naar Kisumu. 15/06 Wat een ochtend... 'S morgens optijd uit bed. De wekker ging om half 6. We wilde namelijk nog voordat we terug naar Kisumu gingen nog even op safari. Dus dan moet je optijd uit bed. Millecent onze coach die bleef liggen, want dat was wel erg vroeg. Dus met z'n vieren en onze 'gids' gingen we om kwart over 6 weg. Toen we eenmaal in het park waren zagen we niet echt andere dieren dan gister. Het was wel wat nat, want die nacht had het geregend. Dus we waren op pad en we wilde door een plas heen rijden. En ja je raad het al.... De plas was dieper dan we dachten dus zaten we vast midden in de Masai Mara hhahahaha. Daar hebben we een half uur vast gezeten en niemand kwam ons helpen.. Uiteindelijk na een half uur kwamen er twee busjes helpen die ook op safari waren. Nou we voelden ons zelf net dieren, want die mensen gingen natuurlijk allemaal foto's maken. Toen werden we vanaf de voorkant van ons busje naar achteren geduwd door een jeep. En ja hoor, wij waren eruit maar.... De jeep zat nu vast.. Hahah het was me toch wat. Uiteindelijk met een kabel de jeep er ook uit gekregen. Zo waren we alweer een uur verder. Dus gingen we weer terug richting het kamp voor ontbijt en het vertrek terug naar Kisumu. Terwijl we terug door de Masai Mara naar het kamp reden kwamen we nog 'denken we' een luipaard tegen. Dat was echt gaaf om te zien. De terug weg duurde weer lang.. 7 uur in het busje.. Maar weer heel huids terug gekomen op Pabaris Paradise en lekker eten besteld. De safari was echt heel mooi om zo mee te mogen maken. Helaas is het moeilijk uit te leggen met wat wij gezien hebben! 16/06 Lekker een dagje rustig aangedaan ! Eerst heb ik even lekker tot 12 uur op bed gelegen, had even nergens zin in. Daarna zijn we gaan pinnen en hebben we taart gegeten. Daarna nog even wat boodschappen gedaan. Na het boodschappen doen zijn we lekker aan het zwembad gaan liggen. En ben ik volop gaan duimen voor vriendinnen die de uitslag kregen van hun examen. Na het zwemmen hebben we gegeten en daarna nog lekker een film met z'n alle gekeken. 17/06 Rond 9 uur uit bed gekomen en daarna rond 10 uur richting victory gegaan. Daar is de vriendin van sarah, Mariëlle vrijwilleger. Daar gingen we even langs en daar is ook iemand die leuke tassen kan maken dus daar gingen we natuurlijk even kijken. Daarna zijn we naar Laughing Buddha een restaurantje geweest. Daar hebben we lekker geluncht. Na het lunchen zijn we terug naar Pabaris gegaan en hebben we film gekeken. 'S avonds zijn we lekker uit eten gegaan bij Mon Ami. Daar was ook een live band aan het spelen. Na het eten hebben we daar lekker nog wat gezeten en gedronken. Het was een leuk en gezellig avondje ! 18/06 Lekker uit geslapen na een leuke avond. 'S morgens een filmpje gekeken en daarna nog wat op bed gelegen. 'S middags nog even wat kleine boodschappen gedaan in de supermarkt. Daarna weer een filmpje gekeken en ons vol gegeten met een lekker stokbroodje met kruidenboter of eiersalade. 'S avonds even alle foto's op usb gezet en wat muziek geluisterd. Morgen alweer laatste dag van onze week vakantie. 19/06 Alweer de laatste vakantie dag. Vanmorgen lekker uitgeslapen. 'S middags zijn we naar Dunga Hill Camp geweest en hebben we lekker wat gegeten en gedronken. Rond 6 uur weer terug naar huis gegaan en hebben we gedoucht en wat gegeten. Daarna zijn we weer lekker een filmpje gaan kijken. Morgen gaan we weer beginnen met stage. Op een nieuwe plaats dus ik ben erg benieuwd hoe het daar gaat zijn. Ik ga stage lopen op Mama Ngina een childrens home. Ik laat het maar op me afkomen. Vanavond maar optijd naar bed daarvoor, want het zullen wel weer veel indrukken zijn.

• 20 Juni 2016 - 09:35

Bets Daamen:

wat. leuk zeg wat jullie allemaal hebben gezien,. dat is echt geweldig dat vergeet je van je leven niet .nu nog een paar weekjes werken en dan zit het er al weer op meid. met ons is alles goed maar het weer zit niet mee .de groetjes van opa en oma doeiii

• 20 Juni 2016 - 10:17

Henk En Lia:

Hey Nina, wat hebben jullie een leuke week achter de rug en veel gezien en meegemaakt. En de big five gezien dat is wel heel leuk als je op safari gaat. Heel veel succes en veel plezier met je nieuwe stageplaats xxxx

• 20 Juni 2016 - 12:26

Corry M:

Hee Nina,
    Dank voor je berichtjes, ik ga er nog op antwoorden hoor. Net je verhaal gelezen van de safari. Leuk wat je allemaal gezien en beleefd hebt. je zult wel geen spijt hebben dat je mee naar Kenia geweest bent.
    Een heel andere cultuur meemaken is ook wel een ervaring natuurlijk.
    Wens je nog een fijne stagetijd bij mama Ngina. Groetjes...

• 20 Juni 2016 - 22:34

Fam. Hereijgers:

Hey nina, wij zijn hier in het kletsnatte holland hardstikke jaloers op jou! Geniet er maar lekker van en heel veel succes op je volgende stage!! Groetjes van ons weer

• 25 Juni 2016 - 18:14

Anita De Vooght:

Hallo Nina net je verslag gelezen, jullie hebben wel heel veel gezien. Zal zeker een belevenis zijn geweest een vakantie week om nooit te vergeten. Inmiddels heb je er weer een werkweek opzitten. En is dit stage adres net zo leuk als je eerste. Maak er zeker nog een paar mooie weken van en zijn we zeker benieuwd naar je verhalen. Veel succes!! Groetjes Anita