2e week in Kenia - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Vooght - WaarBenJij.nu 2e week in Kenia - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Vooght - WaarBenJij.nu

2e week in Kenia

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

15 Mei 2016 | Kenia, Kisumu

09/05 Vandaag was mijn eerste stage op Equator special school. We kwamen aan en er werd eerst in een gezamelijke kamer gezongen en gebeden, Mariëlle en ik hebben ons toen ook voorgesteld. Daarna heb ik met een paar kinderen even gepuzzeld. Het was vandaag nog moeilijk les geven omdat er nog maar weinig kinderen zijn, omdat het vakantie is geweest en niet iedereen dan gelijk terug komt. Dus de docenten gingen vandaag alles schoonmaken, wij mochten helaas niet helpen, omdat ze dat te zwaar voor ons vinden want het is natuurlijk niet zo als in Nederland! 10/11 Weer naar stage geweest, we begonnen met zingen en bidden daarna ben ik naar een klas geweest waar ze leren om kleren te maken. Daarna kwam Consolata nog langs op onze stage, omdat hier nog steeds niet veel te doen is. Nu gaan we 's morgens gewoon naar Equator special school en dan gaan we 's middags terug om bij babyhome te helpen. Dat is alleen deze week want volgende week beginnen de activiteiten weer op Equator. Dus we zijn 's middags naar babyhome gegaan en hebben we lekker met de kinderen gespeeld. 11/05 Ik heb in de autisme klas gestaan. Was beetje gek om te zien hoe ze hier leren, zo kennen wij dat niet, maar het is wel goed hoe het hier gaat ! 'S middags weer naar babyhome geweest en dat was ook weer leuk bij de kindjes. 12/05 Weer een ochtendje naar Equator geweest. Bij een leuke klas gezeten en het was leuk om te zien hoe hier les gegeven wordt. 'S middags weer bij babyhome en in de pauze geluisterd naar het zingen van de collega's daar. 13/05 Een ochtend meegeholpen bij babyhome, het was weer leuk. 'S middags zijn we terug naar Kisumu gegaan om daar ons weekend door te brengen. Dit keer slapen Nina en ik bij Mariëlle (vriendin van Sarah). 14/05 We zijn een dagje naar het zwembad geweest hier in de buurt. Het was lekker, want de zon scheen vol op. Wel een nadeel dat als je terug komt van het zwembad je helemaal verbrand blijkt te zijn.... (auww). Na het zwemmen zijn we naar Darah toe gegaan om haar verjaardag te vieren wel op z'n Hollands met een heerlijke appeltaart ! 'S avonds zijn we met z'n alle gaan stappen. Heel anders dan in Nederland, maar wel echt leuk ! 15/05 Weer tijd om terug naar Rangala te gaan. Eerst boodschappen in slaan voor in Rangala en dan weer met de bus terug gegaan. Verder rustig aangedaan. Morgen weer op stage.

• 15 Mei 2016 - 11:35

Resy:

Leuk om te lezen, dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben!!!!
    Geniet van deze mooie, bijzondere tijd
    Een dikke knuffel en liefs van ons allemaal,xxx

• 15 Mei 2016 - 14:10

Corry M:

Dank voor je verslag. Mooi om te lezen dat je t naar je zin hebt in de totaal andere wereld. Hoop dat je nog veel mooie ervaringen mag beleven. Groetjes...

• 15 Mei 2016 - 18:02

Nina Langenberg:

Geniet ervan. Alles is daar inderdaad anders, het weer, de mensen, het uitgaan.
    maar dat maakt de reis ook zo speciaal

• 16 Mei 2016 - 10:16

Oma Daamen:

mooie verslag nina jji vermaak je daar wel zo te lezen wat fijn dat je nog tijd hebt om te zwemmen en uit gaan geniet er maar van bij ons gaat ook alles goed een dikke knuffel van opa en mij doeiiiiiiii

• 16 Mei 2016 - 10:25

Familie De Vooght:

Leuk om het zo weer te lezen, Nina. En idd zoals Oma schrijft, super fijn dat jullie dit weekend ook even echt konden genieten, zwemmen en een avondje uit!
    We wensen jullie weer een fijne week en kijken uit naar jullie berichtjes. De groetjes aan de andere meiden. Dikke knuffel!

• 17 Mei 2016 - 21:44

Anita De Vooght:

Hallo Nina beetje late reactie op je verslag maar helemaal leuk om te lezen en zijn werk inmiddels al weer een paar weken verder. En zijn vast al een beetje gewend. Hopelijk niet meer verbrand en zul je vast al wel een kleurtje hebben. Kregen vandaag een paar leuke foto's van jullie ma via de app. Veel succes en geniet van je super stage. Lieve groetjes tante sniet en derest van de familieXX